Batalha en Fatima - Reisverslag uit Fátima, Portugal van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu Batalha en Fatima - Reisverslag uit Fátima, Portugal van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu

Batalha en Fatima

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Cobie

02 Juni 2014 | Portugal, Fátima

Do 29 mei. Omdat het vandaag regende, hebben we besloten om naar Batalha te rijden en daar een van Portugals grootste klooster, Santa Maria da Vitoria te gaan bezoeken. Je zag het in de verte al liggen, boven op ’n heuvel en giga groot. Het is werkelijk niet te beschrijven hoe inmens groot het is. Na ruim 200 jaar bouwen, waren nog de plannen niet voltooid. 2 gigantische tuinen tref je binnen de buitenmuren en alleen de kerk al is 32 mtr. hoog, 80 mtr. lang en 22 mtr. breed. Dit is nog maar een klein stukje van het totale bouwwerk. Alleen vanuit de lucht zou je een idee krijgen van de totale afmetingen. We hebben ademloos rondgelopen en alles met verwondering gadegeslagen.

Fatima
Omdat de afstand Batalha naar Fatima maar zo’n 20 km. bedroeg, hebben we ook deze bedevaartplaats bezocht. Alleen het plein al voor deze Basiliek is 2 keer zo groot als het St. Pietersplein in Rome. We zagen pelgrims in de stromende regen werkelijk op hun knieen de hele afstand over het plein naar de Basiliek biddend afleggen waar ze uren overdeden.

• 03 Juni 2014 - 19:13

Aly:

lieve C en B, wel heel bijzonder om dat mee te maken, met name die mensen op hun knieën op bedevaart. Ondanks de regen (ja hier is het nog mooi weer!) een belevenis.
    liefs