Melo, Guarda - Reisverslag uit Guarda, Portugal van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu Melo, Guarda - Reisverslag uit Guarda, Portugal van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu

Melo, Guarda

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Cobie

02 Juni 2014 | Portugal, Guarda

Ma 2 Juni. Na een paar rustige dagen waarbij we nog ’n keer aan de kust een wandeling hebben gemaakt en enkele pitoreske dorpjes hebben bekeken, zijn we vandaag een klein stukje aan onze terugtocht begonnen. We hebben onderweg naar Salamanca (Sp)een tussenstop gemaakt op camping Quinta das Cegonhas in Melo, een bergdorpje in natuurpark Serra da Estrela 25 km ten westen van Guarda, wat het hoogst gelegen stadje is van Portugal. Ook ligt daar de berg Torre met een hoogte van 1993 meter. Een leuk verhaal van deze berg gaat over ’n Portugees die er van baalde dat de 2000 mtr. niet gehaald werd en liet bovenop een monument bouwen zodat hij nu hoger is als 2000mtr. We blijven hier enkele dagen om te wandelen.

  • 03 Juni 2014 - 07:09

    Rene:

    Ik ben erg benieuwd naar alle fotos en verhalen.
    Lijkt me supper mooi wat jullie allemaal zien.
    Ai , alweer een stukje op de terugweg, gelukkig
    nog maar een klein stukje en hebben jullie nog genoeg
    mooi dagen daar.
    Veel plezier nog!!

  • 03 Juni 2014 - 19:15

    Aly:

    mooi om zo mee te lezen (al is het kort) over jullie avonturen.
    Met bovenstaand verhaal zie je maar weer dat mensen vroeger ook wel knetter, ontevreden en superambitieus waren! Geniet van de natuur en de mooie wandelingen.
    liefs

  • 03 Juni 2014 - 19:56

    Anneke Geert:

    Hallo Luitjes,

    jullie hebben wel een schitterende vakantie als ik zo al die plaatjes bekijk, jullie genieten er vast erg van en kunnen hier straks mooi over verhalen.Wij lezen dat de terug reis al weer is begonnen wat gaat het dan allemaal snel he. Voor ons gevoel in elk geval, maar jullie doen natuurlijk allerlei indrukken op waardoor het gevoel misschien niet zo snel aanvoelt.Geniet nog maar lekker en nog veel plezier daar in het verre Spanje met een vernieuwd koningshuis?

    Liefs An en Geert

  • 03 Juni 2014 - 21:04

    Annie:

    Zo luitjes, ik ben bij met lezen.
    heel afwisselend en mooie avonturen maken jullie mee. En gelijk foto's bekijken mooi.
    Wij zijn vrijdag 30 mei terug gekomen en hadden een een lange reis achter de rug van 17 uur onderweg.
    Met 6 uur tijd verschil, dus dat was bijslapen. We hebben een prachtige vakantie gehad, maar heel vermoeiend en veel gezien en gereden. De laatste dagen op Bali was even bijkomen. Daar nog een excursie
    gedaan, want je wil daar ook nog wat zien. de laatste dag hebben we een fiets gehuurd en zijn daar lekker rond gaan fietsen. Maar plots kwam er een brommer naast mij rijden en ging wat zachter met twee kerels erop. Voor ik het wist hadden ze mijn tas te pakken met alles erin. Fototoestel geld, rijbewijs enzovoorts.
    Dag foto's van de hele vakantie. Gelukkig had Kees nog wat foto's gemaakt en kan ik bij de groep nog wat foto's uitzoeken. Maar ik heb liever mijn eigen foto's. Ik ben een paar dagen van slag geweest.Een bitter einde van de mooie vakantie. Nu maar hopen dat we nog wat terug krijgen van de verzekering.

    lieve groet Annie -Kees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben en Cobie

Volg onze belevenissen op onze reis door Europa

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 11887

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Rondtrekken door West-Europa

Landen bezocht: