Extarri-Aranatz - Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu Extarri-Aranatz - Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu

Extarri-Aranatz - Pamplona

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Cobie

14 Juni 2014 | Spanje, Pamplona

Wo 11-06. Vandaag naar Extarri-Aranatz gereden. Op de 13e camping alweer met dezelfde naam, ongeveer 37 km boven Pamplona.
De volgende dag hebben we een mooie wandeling gemaakt aan de voet van de Pyreneeën, wat wel klimmen was maar dan daal je ook weer moet je maar denken. We zagen ook nog een prachtig gekleurde hagedis, zomaar tussen het groen.
Het viel ons op dat heel veel straatnamen en verwijsbordjes tweetalig zijn maar dat komt doordat we in Spaans Baskenland zijn. Ook hebben we Pamplona bezocht, een erg mooie stad met hele smalle straatjes en vele leuke tavernes met heerlijke koffie en natuurlijk de tapas. Het was wel even schrikken want nadat we de auto geparkeerd hadden en naar het centrum wilden, stonden we plots voor een erg hoge stadsmuur. Het bleek dat er een lift was die je naar boven bracht, een gelukje en dat op vrijdag de 13e. Er liep op dat moment maar een stier rond, maar die had een oranje polo aan.
Zaterdag nog maar eens gewandeld, maar deze hebben we doordat het steeds steiler werd maar afgebroken. Als beloning nog eenmaal naar een tapas tent want morgen trekken we de Pyreneeën over en zijn we in Frankrijk.

• 15 Juni 2014 - 09:57

Annie:

Wat een mooie dingen kom je tegen onderweg.
    zitten jullie nog niet vol van alle indrukken die jullie opdoen. Je kan het op je eigen tempo doen natuurlijk.
    Mooie foto's weer.dat wordt uitzoeken als je thuis bent.
    Jullie hebben zeker het voetbal wel gekeken afgelopen vrijdag. Super.
    Het is hier nog steeds goed weer en lekker veel buiten vertoeven.
    gr Annie

• 15 Juni 2014 - 13:25

Bert:

Hoi grote reizigers,

Nou wij krijgen steeds meer het acute gevoel dat we ook weer eens hoognodig een verre reis moeten maken. Alleen nog even iets bedenken voor onze gammele pootjes. Bestaan daar misschien ook movers voor , of is die techniek nog niet zo gevorderd? Mooi te horen dat jullie Portugal zo mooi vonden. Ik ken het alleen van een weekje Algarve. Ik neem aan dat jullie die stier met oranje polo zagen na DE voetbalwedstrijd. Misschien kunnen de Spanjaarden zich voortaan ook maar beter bekwamen in polo, die gekke sport die me altijd aan de bejaarde Britse kroonprins doet denken. Met polo heb je in ieder geval iemand die het loopwerk voor je doet. Hebben jullie eigenlijk wel weer zin om naar huis te gaan? Heb wel de indruk dat er hier minder regen gevallen is trouwens. Krijgen jullie nog wat van het WK mee? Jullie "doorreislanden" Frankrijk, Belgie en voorheen ook Spanje zijn / waren wel echte voetbalnaties. Coby, je kunt vast wel erg je hart ophalen met je camera of niet ? Ik neem aan dat wat we tot nu toe gezien hebben alleen nog maar bescheiden voorproefjes waren? Heel veel plezier nog. Groeten Bert

• 15 Juni 2014 - 16:49

Natasja:

Ziet er mooi uit allemaal, Pamplona en de omgeving. Hebben inmiddels na alle foto's ook veel zin in tapas hier!

• 18 Juni 2014 - 14:51

Marleen:

Wat blijft het toch leuk deze blog. Kunnen jullie nog steeds goed volgen!
    Hoorde van Marcel dat het goed met jullie gaat, nu lekker in Frankrijk!
    Wat vliegt de tijd toch om. Tot gauw!
    Liefs de lemsoms

• 19 Juni 2014 - 15:22

Ben En Cobie Reuvers:

Ja wij hebben wel voetbal gekeken in Spanje...Spanje-Nederland. Ben in een oranje shirt, zover wilde ik niet gaan, maar toch hadden ze gelijk door dat we uit Holland kwamen. Volgens mij vonden ze dat wel leuk, maar naarmate de wedstrijd vorderde, ging men ons min of meer negeren. Alleen de Spaanse kinderen liepen spontaan over en juichten bij elk Nederlands doelpunt.

En dan foto's ik heb er wel wat meer gemaakt als dat er op de blog staan, en dat is maar goed ook, want anders weet je straks niet meer wat je de eerste weken gedaan/gezien hebt.

We overwegen nu ook om inderdaad maar verder te gaan leven als nomaden, want terug in Nederland zal wel weer erg wennen zijn. Ik had nooit gedacht dat ik (Cobie) dat nog eens zou zeggen.