De Dordogne - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu De Dordogne - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu

De Dordogne

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Cobie

23 Juni 2014 | Frankrijk, Périgueux

Di 17-6. Vandaag 248 km gereden en aangekomen op camping Le Pontet in St. Astier. De bedoeling was om een paar dagen tot rust te komen en te relaxen met ’n boek. Een schitterende camping met grote afgeschermde staanplaatsen en een huisdiertje die elke morgen ’n stukje kaas kwam halen, een bosmuisje. Ook kwam er een pelgrim naast ons staan die graag een praatje kwam maken, hij heette Max, kwam lopend uit Amsterdam en was op weg naar Santiago de Compostella. Omdat het zo warm was kwam het goed uit dat er een zwembad aanwezig was, waar we dan ook dankbaar gebruik van hebben gemaakt, zeker na de wandeling van 9 km in de brandende zon (gekkenwerk). Tijdens de pauze hingen we onze shirtjes aan de boom om te drogen. Op zaterdag avond was er Fete de la Musique in het plaatsje, dus even daar naar toe. Dan vieren ze n.l. het begin van de zomer (21 juni) Erg leuk om te zien, dat jong en oud dansen op de muziek van de bandjes die daar optreden. Ook de terrassen waren stampvol, dus al met al een gezellige avond gehad maar wel laat geworden.

• 23 Juni 2014 - 20:41

Annie:

Het zal tijd worden dat jullie het ervan nemen.
    Straks is de vakantie voorbij en ben je helemaal moe. maar dan kan je thuis uitrusten.

Gr Annie.

• 24 Juni 2014 - 20:58

Ben En Cobie Reuvers:

Nou An we nemen het er al 7 weken van, maar hebben de laatste week toch ook wel te tijd genomen om eens lekker te lezen.
    En inderdaad uitrusten doen we thuis wel weer.

• 26 Juni 2014 - 00:03

Bert Loof:

Hoi Coby en Ben

Nou jullie maken wel wat mee en zien veel. Hebben jullie nog bijgehouden hoeveel uur, hoeveel km jullie gewandeld hebben? Volgens mij heel veel. Leuk een pelgrim die Max heet. Hoe was het met zijn factor ? Heeft hij jullie nog enthousiast gemaakt om als volgend avontuur ook naar SdC te lopen?
    Denken jullie al weer een poosje aan Emmeloord, of neigen jullie naar een langzamer terugreis om het vakantiegevoel te rekken, Nou , wij zien er wel naar uit om jullie weer te zien hoor!

Nog mooie laatste dagen gewenst

Groet

Bert

PS: Op de A6 moet je afslag +/- 17/18 nemen als je weer thuis wilt komen. Voor de Noordkaap afslag negeren.