Melo, Viseu - Reisverslag uit Viseu, Portugal van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu Melo, Viseu - Reisverslag uit Viseu, Portugal van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu

Melo, Viseu

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Cobie

06 Juni 2014 | Portugal, Viseu

Do. 5 juni. De laatste 3 dagen zijn we aardig actief geweest o.a. enkele wandelingen. Deze waren schitterend, zwervend langs wijngaarden en olijfbomen, bossen en oude dorpjes. Ook de cafés in deze dorpjes waar we regelmatig koffie dronken waren uniek. Er waren erbij die ook kruidenierswaren verkochten en dan door een opening in de muur van de winkel naar het café liepen om te helpen. Het kwam regelmatig voor, dat we nog geen kilometer gelopen hadden en alweer aan de koffie zaten of in een kersenboom hingen waar we vele pondjes van hebben genuttigd. Ook zijn we een dag naar de Torre (hoogste berg van portugal) geweest waar nog steeds sneeuw ligt. De Serra da Estrela is een natuurpark waar je niet gauw bent uitgekeken super mooi. Morgen Spanje in naar Salamanca.

Portugal
De indruk die wij hebben gekregen van Portugal zijn ver boven onze verwachtingen uitgestegen. Super aardige mensen die je steeds hartelijk begroeten en je helpen met wat het ook moge zijn. Het eten is heerlijk en niet te vergeten de kopjes koffie (pingo) die we op vele terrasjes gedronken hebben. Nog even over de tolwegen. We hebben ervaren dat het meer een taalprobleem is, dan wat men ons vertelde dat het zo onvriendelijk is. Bovendien hebben we heel weinig op tolwegen gereden omdat er hele mooie secondaire wegen lopen. Wat ons ook opviel, dat er vierbaans wegen waren waar je een enkele auto tegenkwam, al met al een land om zeker nog eens te bezoeken en rond te reizen.

• 06 Juni 2014 - 06:48

Rene:

Heerlijk zeg, mooi verhaal weer,
    lijkt me super mooi daar.
    Gezellig al die dorpjes doorstruinen,,,
    Krijg zin in vakantie als ik jullie verhalen
    lees:)
    Groetjes.
    Rene

• 06 Juni 2014 - 20:32

Ben En Cobie Reuvers:

Het is zeker leuk, weer verder trekken en 's morgens nog niet weten waar je 's avonds weer staat.
    Hoe de camping en vooral (belangrijk) hoe het sanitair is.
    Rijden door het Portugese land, mooi muziekje erbij en hé....een leuk restaurantje...zullen we nog een keer??
    We hebben nu al heimwee...

Behalve...als je zoals nu beroerd internet hebt en met een jasje aan dit berichtje zit te typen.
    Maar morgen naar Salamanca.
    Liefs Cobie en natuurlijk ook namens Ben.

• 06 Juni 2014 - 22:21

Natasja:

Ziet er mooi uit allemaal, de verschillende landschappen en dorpjes. Nu kijken wat Spanje zal brengen! Wij vonden Salamanca destijds erg leuk! Veel plezier nog.