Parque Natural de Montesinho, - Reisverslag uit Bragança, Portugal van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu Parque Natural de Montesinho, - Reisverslag uit Bragança, Portugal van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu

Parque Natural de Montesinho,

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Cobie

20 Mei 2014 | Portugal, Bragança

Vrijdag 16 Mei vertrokken uit Chaves op weg naar camping Cepo Verde bij Braganca. Dit is een plaats in het natuurpark Parque Natural de Montesinho op op een hoogte van 780 mtr. Dit is een natuurcamping midden in het bos met de minst mogelijke faciliteiten. Dus geen warm water voor afwassen, wel voor douchen en iedereen staat kris kras door elkaar. Heel apart maar toch weer eens iets anders. De weg er
naar toe was schitterend, dwars door het bos en de hele weg stijgen en dalen met de meest mooiste vergezichten. Wel hebben we de caravan later nog een keer verplaatst i.v.m. de brandende zon en onder de bomen gezet wat nu een stuk makkelijker ging met de mover.

Za. 17 Mei. We hebben een rondje gereden en enkele dorpen bezocht in de omgeving, waarvan de meeste voor de helft onbewoond waren, heel apart.

Zo. 18 Mei. Vandaag onze eerste wandeling gemaakt (8 km). De start, waar de wandeling begon verliep wat stroef. Na wat zoeken vroeg Cobie aan een vrouw of zij wist waar deze was en na wat handen en voetenwerk werd de dochter uit haar bed getrommeld. Zij sprak een paar woorden Engels. Toen deze zag dat er een Porte Romana in de route voorkwam en dat tegen haar moeder vertelde, moesten we met haar mee dwars door het dorp en tegen iedereen die we tegen kwamen werd uit de doeken gedaan wat die twee uit Hollanda kwamen doen. Nadat iedereen zijn zegje had gedaan en we om ons heen keken zagen we het teken van de route. Een supermooie wandeling met mooie afdalingen en pittige steigingen waarbij we maar een keer een verkeerde afslag namen die we moesten bekopen met minimaal 'n uur extra wandelen. Wel moesten we af en toe i.p.v. de tekens steen- mannetjes volgen. Afgemat en voldaan kwamen we weer bij de caravan aan.

Ma. 19 Mei.
Vandaag is B jarig. Cobie heeft de caravan versierd en er werden kado's uit de kasten en bakken getoverd, die door onze kinderen meegegeven waren en heel goed door Cobie verstopt waren. Omdat er regen voorspeld werd, hebben we eerst maar onze voortent aan de caravan gehangen zodat we de tafel en stoelen onder dak hadden .

• 20 Mei 2014 - 17:02

De Buurtjes Van 3:

Hallo ben en coby,
    Wij kijken om de 5 dagen even op onze tablet om te kijken hoe het met jullie is gesteld,fantastisch om dat allemaal te lezen, wat een prachtige avonturen beleven jullie, geniet er van enveel liefs van ons
    Henk en annelies.

• 20 Mei 2014 - 21:17

Rene:

Zeiden jullie nou, naturistencamping?
    Altijd leuk, nieuwe hobbys

• 21 Mei 2014 - 11:31

Piet En Martje:

Hoi avonturiers, het gaat goed met de avonturen lezen we, wel heel erg leuk allemaal en nog steeds lekker weer zodat je ook dingen kunt ondernemen. Blijf nieuwschierig en laat het ons weten. Veel plezier en geniet. Liefs van Piet en Martje

• 23 Mei 2014 - 08:00

Mark En Marjolijn:

Hallo Cobie en Ben,
    Leuk om hier al jullie belevenissen te lezen. De foto's zien er mooi uit, zo kom je nog eens ergens en zie je wat.
    Veel plezier en we blijven meelezen.

• 23 Mei 2014 - 20:04

Geert En Anneke :

Hallo Lieverds nu kunnen wij ook echt gaan genieten van jullie belevenissen tot nu toe was dit niet mogelijk omdat de kpn weer iets had bedacht, we kregen een nieuw kastje waardoor alles beter en sneller zou gaan nou vergeet het maar we hangen iedere keer tijden met ze aan de telefoon en hadden geen ontvangst meer zowel van de tv als de mail. Doch onze buurman Jan heeft vanmorgen na een paar uur de boel weer voor elkaar gekregen kus van ons en veel plezier . na het weekend gaan we alles lezen en bekijken .jullie horen van ons doeiiii

• 23 Mei 2014 - 21:19

Ben En Cobie Reuvers:

Wat leuk M&M onverwachte volgers en ja hoor A&G welkom op onze blog.

• 25 Mei 2014 - 13:02

Marleen:

Wat heerlijk! Hoe gaat het nu met jullie?
    Ben, we waren je verjaardag niet vergeten hoor!.....Nog van harte!!!!