Vila do Conde - Reisverslag uit Vila do Conde, Portugal van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu Vila do Conde - Reisverslag uit Vila do Conde, Portugal van Ben en Cobie Reuvers - WaarBenJij.nu

Vila do Conde

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Cobie

28 Mei 2014 | Portugal, Vila do Conde

Donderdag 22 mei. Omdat dit de 4e dag was dat het alsmaar regende en we geen wandelingen meer door het park konden maken, besloten we vandaag om naar Porto te rijden. Onderweg knapte het weer langzaam op en bij de camping Sol de Vila Cha aangekomen in Vila do Conde (26 km boven Porto) scheen de zon volop en zijn gelijk een strandwandeling gaan maken. We zitten 200 mtr van de zee.
Vrijdag 23 mei. Naar de markt in Vila do Conde om fruit in te slaan. Aangekomen konden we geen parkeerplek vinden en waren dan ook alweer aardig ver van het centrum gereden. Gevraagd aan een meisje of zij wist waar de markt was. Ja hoor en ze stapte zo bij ons in de auto en leidde ons in het Frans naar de markt. Daarna zocht ze met ons naar ’n parkeerplaats, en bleef bij ons tot we weer op de markt waren. Dit was de zoveelste keer dat we mensen tegen kwamen die pas doorliepen nadat ze ons hadden geholpen als je de weg vroeg. Niet een keer dat ze doorliepen, super vriendelijk volk. Nog even een rondje langs een hele hoge stadsmuur en daarna naar de caravan

• 28 Mei 2014 - 17:47

Natasja:

Jullie hebben met jullie Portugees toch geen hulp in het Frans nodig ... ;-)

• 01 Juni 2014 - 22:16

Ben En Cobie Reuvers:

Op de een of andere manier begrijpen ze ons Portugees niet altijd...